Some Methodological Principles in Professor Robert Atayan’s Special Class
Keywords:
R. Atayan, a Special class, teaching, methodology, principle, traditionAbstract
The article discusses some unique methodological features of YSC professor Robert Atayan's course. Among the methodological principles that he used were: development of historical-analytical skills; ability to transform the smallest professional information into special knowledge; diversity of possibilities in comprehension of historical-theoretical knowledge of music, coordination of priorities, related to the current study problems in Armenian national music.
References
Ռոբերտ Աթայան., (կազմող, ծանոթագրեց և աոաջաբանը գրեց Լուսինե Սահակյանը), Եր., Հեղինակային հրատ., 2021 թ.
Философия. Энциклопедический словарь., M., 2004.
Новый энциклопедический словарь в 4-х тт. M., 2001
Философский энциклопедический словарь., M., 1983
Մանսուրյան S., Ապրած մեղեդիների տրոփը., //Սովետական արվեստ, N 11, Եր., 1983 թ.
Хачатурян А. И., Балет “Гаянэ”, переложение для 2-х ф-но, Москва-Ленинград, 1945
Тигранова И. Г., Лирические образы в творчестве Арама Хачатуряна., Ер., 1973
Հարությունյան Հ., Երաժշտությունը V - XV դդ. հայ մատենագրության մեջ., Եր., ՀՀ ԳԱԱ, «Գիտություն» հրատ., 2010 թ.