«Ալմաստ» օպերայի դերերգերի կերպարային վերլուծության առանձնահատկությունները

Authors

  • Գուրգեն Ռոբերտի Բավեյան Yerevan State Conservatory

Abstract

Singer, YSC post graduate, soloist of Yerevan State Opera Theatre Gurgen Roberti Baveyan introduces the article "Peculiarities of forming analyses of roles of A.Spendaryan's “Almast” opera". The author writes about the technical performing peculiarities of the main roles “Almast”. At the same time he analyses performing peculiarities of gousan's area. The author suggests advices about perforing and interpreting sphere.

Author Biography

Գուրգեն Ռոբերտի Բավեյան, Yerevan State Conservatory

Երգիչ, Կոմիտասի անվ. ԵՊԿ ասպիրանտ

References

Тигранов Г.Г. «Армянский музыкальный театр. Очерки и материалы», том 1, Ер.: Армянское государственное издательство, 1956, 384 с.

Սպենդիարյան Ա.Ա. «Երկերի լիակատար ժողովածու», 11-րդ հատոր, գիրք 1-ին - Ալմաստ, պարտիտուր, Եր., Սովետական գրող, 1984:

Սպենդիարյան Ա.Ա. «Երկերի լիակատար ժողովածու», 11-րդ հատոր, գիրք 2-րդ - Ալմաստ, պարտիտուր, Եր., Սովետական գրող, 1988:

Published

2010-11-21

How to Cite

Ռոբերտի Բավեյան Գ. (2010). «Ալմաստ» օպերայի դերերգերի կերպարային վերլուծության առանձնահատկությունները. Musical Armenia, 3(38), 40–50. Retrieved from https://yerazhshtakanhayastan.am/index.php/ma/article/view/347