Էդուարդ Հայրապետյան՝ դաշնամուրի և սիմֆոնիկ նվագախմբի Կոնցերտը (2011 թ.)
Բանալի բառեր-:
Կոնցերտ, բնություն, նեոռոմանտիզմ, պայքար, դիալեկտիկաԱմփոփում
Է. Հայրապետյանը ժամանակակից հայ կոմպոզիտորական դպրոցի ամենավառ ներկայացուցիչներից է։ Անցյալ դարի 70-ական թվականներից սկսելով իր գործունեությունը, նա շարունակում է իր բեղմնավոր գործունեությունը մինչև օրս՝ նոր շունչ ու լիցք հաղորդելով հայ ազգային երաժշտությանը։ Իր ժամանակակիցների նման, ժառանգելով հայկական կոմպոզիտորական դպրոցի լավագույն նվաճումները, նա ստեղծեց վառ և չափազանց ինքնատիպ արվեստ, որն ամուր տեղ է գրավել ժամանակակից միջազգային կոմպոզիտորական արվեստի միտումների և միտումների համայնապատկերում։ Հոդվածը նվիրված է Է. Հայրապետյանի դաշնամուրի և սիմֆոնիկ նվագախմբի համար գրված Կոնցերտի վերլուծությանը։ Այն հակիրճ ներկայացնում է կոնցերտի ստեղծման պատմությունը, դերն ու իմաստը, կերպարի բովանդակությունը և բուն երաժշտական նյութի վերլուծությունը։ Փորձ է արվում բացահայտել իմպրեսիոնիզմի և նեոռոմանտիզմի որոշ առանձնահատկություններ՝ բնորոշ Է.Հայրապետյանի ստեղծագործություններին։ Կոմպոզիտորի ստեղծագործության մեջ համերգի ժանրը նոր մեկնաբանություն է ստանում՝ բնորոշ XX դարավերջի երաժշտական արվեստի ընդհանուր միտումներին։ Որպես կոմպոզիտորի ստեղծագործության բնորոշ գիծ՝ կարելի է առանձնացնել մենակատարի և նվագախմբի փոխհարաբերությունների յուրօրինակ մեկնաբանությունը՝ ոչ թե առճակատում, մրցակցություն, այլ համադրություն և միասնություն։ Նման ստեղծագործ միտքը կարելի է բացատրել որպես անհատի և ընդհանուրի բնական միաձուլում, որը խոսում է համերգային ժանրի գաղափարական վերաիմաստավորման մասին։
Հղումներ
Музыкальный словарь (music-dic.ru) https://www. musicdic.ru/html-music-enc/k/3921.html
Тараканов М. Е., Симфония и инструментальный концерт в русской советской музыке (60-70-е годы). Москва, 1988.
Рухкян М. А., Знак судьбы //Голос Армении. – 21. 03. 2017.
Կոմպոզիտորի հետ մեր զրույցից, Երևան, 2021թ.
Կոմպոզիտորի հետ մեր զրույցից, Երևան, 2020թ.
Рухкян М.А. Время Эдуарда Айрапетяна. Ер.: Гитутюн., 2020.
Геодакян Г. Ш., Кафедра композиции ЕГК., //Музыкальная Армения, 1 (62) 2022., С. 18-23.