Էդուարդ Հայրապետյան՝ դաշնամուրի և սիմֆոնիկ նվագախմբի Կոնցերտը (2011 թ.)

Հեղինակներ

  • Էմմա Էդվարդի Թորիկյան Երևանի Կոմիտասի անվ. պետական կոնսերվատորիայի Գյումրու մասնաճյուղ

Բանալի բառեր-:

Կոնցերտ, բնություն, նեոռոմանտիզմ, պայքար, դիալեկտիկա

Ամփոփում

Է. Հայրապետյանը ժամանակակից հայ կոմպոզիտորական դպրոցի ամենավառ ներկայացուցիչներից է։ Անցյալ դարի 70-ական թվականներից սկսելով իր գործունեությունը, նա շարունակում է իր բեղմնավոր գործունեությունը մինչև օրս՝ նոր շունչ ու լիցք հաղորդելով հայ ազգային երաժշտությանը։ Իր ժամանակակիցների նման, ժառանգելով հայկական կոմպոզիտորական դպրոցի լավագույն նվաճումները, նա ստեղծեց վառ և չափազանց ինքնատիպ արվեստ, որն ամուր տեղ է գրավել ժամանակակից միջազգային կոմպոզիտորական արվեստի միտումների և միտումների համայնապատկերում։ Հոդվածը նվիրված է Է. Հայրապետյանի դաշնամուրի և սիմֆոնիկ նվագախմբի համար գրված Կոնցերտի վերլուծությանը։ Այն հակիրճ ներկայացնում է կոնցերտի ստեղծման պատմությունը, դերն ու իմաստը, կերպարի բովանդակությունը և բուն երաժշտական նյութի վերլուծությունը։ Փորձ է արվում բացահայտել իմպրեսիոնիզմի և նեոռոմանտիզմի որոշ առանձնահատկություններ՝ բնորոշ Է.Հայրապետյանի ստեղծագործություններին։ Կոմպոզիտորի ստեղծագործության մեջ համերգի ժանրը նոր մեկնաբանություն է ստանում՝ բնորոշ XX դարավերջի երաժշտական արվեստի ընդհանուր միտումներին։ Որպես կոմպոզիտորի ստեղծագործության բնորոշ գիծ՝ կարելի է առանձնացնել մենակատարի և նվագախմբի փոխհարաբերությունների յուրօրինակ մեկնաբանությունը՝ ոչ թե առճակատում, մրցակցություն, այլ համադրություն և միասնություն։ Նման ստեղծագործ միտքը կարելի է բացատրել որպես անհատի և ընդհանուրի բնական միաձուլում, որը խոսում է համերգային ժանրի գաղափարական վերաիմաստավորման մասին։

Հեղինակի կենսագրությունը

Էմմա Էդվարդի Թորիկյան, Երևանի Կոմիտասի անվ. պետական կոնսերվատորիայի Գյումրու մասնաճյուղ

2020 թ.-ին ավարտել է Կոմիտասի անվան Երևանի պետական կոնսերվատորիայի Գյումրու մասնաճյուղի բակալավրիատի երաժշտագիտության բաժինը՝ «Էդուարդ Հայրապետյանի վոկալ ստեղծագործությունները» դիպլոմային աշխատանքով (գիտ. ղեկ.՝ Ռիտա Աղայան ), իսկ 2022 թ.-ին նաև նույն բաժնի մագիստրատուրան՝ «Էդուարդ Հայրապետյանի դաշնամուրային կոնցերտը կոմպոզիտորի ստեղծագործական գործունեության համատեքստում» (գիտ. ղեկ.՝ դոց., արվ. թեկն. Լիլիթ Եփրեմյան) թեմայով մագիստրոսական թեզով:

Հղումներ

Музыкальный словарь (music-dic.ru) https://www. musicdic.ru/html-music-enc/k/3921.html

Тараканов М. Е., Симфония и инструментальный концерт в русской советской музыке (60-70-е годы). Москва, 1988.

Рухкян М. А., Знак судьбы //Голос Армении. – 21. 03. 2017.

Կոմպոզիտորի հետ մեր զրույցից, Երևան, 2021թ.

Կոմպոզիտորի հետ մեր զրույցից, Երևան, 2020թ.

Рухкян М.А. Время Эдуарда Айрапетяна. Ер.: Гитутюн., 2020.

Геодакян Г. Ш., Кафедра композиции ЕГК., //Музыкальная Армения, 1 (62) 2022., С. 18-23.

Ներբեռնումներ

Հրատարակվել է

2023-12-27

Թողարկում

Բաժին

Հոդված