Ավետ Տերտերյան. հատման կետե

Հեղինակներ

  • Նարինե Զավենի Ավետիսյան Երևանի Կոմիտասի անվ. պետական կոնսերվատորիա

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##-:

https://doi.org/10.58580/18290019-2024.1-2-77%20

Բանալի բառեր-:

ժամանակ, տարածականություն, ավանգարդ, պոեզիա, մեդիտացիա, ծագում, ազգային առանձնահատկություններ

Ամփոփում

Արվեստագիտության թեկնածու, Երևանի Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի Երաժշտության պատմության ամբիոնի դոցենտ Նարինե Զավենի Ավետիսյան. - «Ավետ Տերտերյան. հատման կետեր»:Մեր աշխատանքի նպատակն է ցույց տալ Ավետ Տերտերյանի ստեղծագործական դիրքորոշումն ու նրա երաժշտական ուղերձներիընկալումը հետազոտողների կողմից: Ա. Տերտերյանը յուրացնում է XX դարի արևմտյան գեղագիտությունն ու կոմպոզիցիոն տեխնիկան` առանձնակի ուշադրություն դարձնելով հնչյունային-ալեատորիկ դրամատուրգիային, մինիմալիզմին, գծային բազմաձայնությանը, կլաստերային շերտավորմանը և այլն: Յուրատիպ մտածողությունը, ժանրային կանոնների մերժումը, արտասովոր լուծումների գերակայությունը, կոմպոզիտորի երաժշտության տիեզերական հայեցակարգը ընդլայնելով ժամանակի և տարածությանընկալման սահմանները` միավորելով Արևելքի ու Արևմուտքի ոգին և միտքը: Հ. Է. Գյոդեկեն իր ուսումնասիրության մեջանդրադառնում է կոմպոզիտորի արվեստում Արևելքի ու Արևմուտքի սինթեզին: Տերտերյանն առաջինն էր, ում հաջողվել է միավորել ժամանակակից մտածողության տրամաբանությունն ու անտիկ պոեզիայի սկզբունքները: Ժամանակային շերտավորումը սիմֆոնիաներում ձևավորվում է «դարաշրջանների» դրամատիկ բախման միջոցով: Լ.Պտուշկոն, վերլուծելով կոմպոզիտորի սիմֆոնիկոճի հիմնական հատկանիշները, զուգահեռներ է անց կացրել պոեզիայի, ապա` ճարտարապետության, գեղանկարչության և թատրոնի` հնարավորություն տալով ավելի ճշգրիտ հասկանալ կոմպոզիտորի ոճի ազգային առանձնահատկությունները: Գ. Ռոդըգրում է կոմպոզիտորի ստեղծագործության ձայնային և տեխնիկական «խաչմերուկների» մասին: Մ. Արանովսկու արտահայտությունը ընդգծում է կոմպոզիտորի ավանգարդի գեղագիտության ընկալումը: Տերտերյանի սիմֆոնիաներն երաժշտական առակ ենհավերժականի մասին, որոնք արտահայտում են ժամանակակից մարդու հոգևիճակն ու ներաշխարհը: Դրանք մեդիտացիա են,ստեղծած հնչունային և ժամանակային տարածականության մասին:

Հեղինակի կենսագրությունը

Նարինե Զավենի Ավետիսյան, Երևանի Կոմիտասի անվ. պետական կոնսերվատորիա

Ն (ծ. 09.03.1969 ք. Երևան): Ավարտել միջնակարգ N 132դպրոցը, Ռ.Մելիքյանի անվ. երաժշտական ուսումնարանի դաշնամուրային բաժինը (գերազանց), 1993-ին ԵՊԿ-իդաշնամուրային ֆակուլտետը, 2000-ին ԵՊԿ-ի ասպիրանտուրան «Երաժշտագիտություն» մասնագիտությամբ(ղեկ.՝ պրոֆ., արվեստագիտության թեկնածու Ի. Գ. Տիգրանովա): 2001-ից ԵՊԿ-ի Երաժշտության պատմությանամբիոնում՝ ասիստենտ Ի. Գ. Տիգրանովայի դասարանում, դոցենտ՝ (2007-ից): 2003-ին պաշտպանել է ատենախոսությունը «Հայկական դաշնամուրային սոնատի զարգացման ուղիներն ու խնդիրները (XIX դարի 80-ականներից մինչև XX դարի 70-ականները)» թեմայով (ղեկ.՝ պրոֆ. Ի. Գ. Տիգրանովա) և արժանացել է արվեստագիտության թեկնածուի գիտական աստիճանի (2004 թ.): Դասավանդել է՝ 1995-2001 թթ. Երևանի Կ. Սարաջյանի անվ. դ4 երաժշտական դպրոցում: 2005-ից՝ ՀԿԵՄ անդամ: Աշխատել է՝ 2006-2010 թթ. ՀԿԵՄ «Արճեշ» հրատարակչության տնօրեն: 2011-ից՝ ԵՊԿ-ի Կրթության ներբուհական որակի ապահովման վարիչ: Հեղինակ է՝ «Գ. Գ. Տիգրանով» կենսամատենագիտության, 30-ից ավելի գիտական և հրապարակախոսական հոդվածների, հրատարակված ՀՀ-ի և տարբեր երկրների գիտական և հրապարակախոսական հրատարակություններում

Ներբեռնումներ

Հրատարակվել է

2024-08-09

Թողարկում

Բաժին

Հոդված