Կոմպոզիցիայի ամբիոնի նորարարները. Ավետ Տերտերյան
Բանալի բառեր-:
Երևանի կոնսերվատորիա, կոմպոզիտորական ամբիոն, Ավետ Տերտերյան, հայ երաժշտություն, սիմֆոնիա, նվագախմբային ոճԱմփոփում
Հոդվածը ներկայացնում է Երևանի Կոմիտասի անվան պետական կոնսերվատորիայի կոմպոզիցիայի ամբիոնի գործունեությունրը: Նշելով ամբիոնի պրոֆեսորների ձեռքբերումները' առանձնակի նշանակություն է տրվում երաժշտական ստեղծագործության և գործիքավորման դասընթացներին: Ուշադրության կենտրոնում է անվանի հայ կոմպոզիտոր Ավետ Տերտերյանը (1929-1994), ով 1970-1985 թթ. կոնսերվատորիայում վարել է գործիքավորման դասերը: Նրանց ընթացքում նա ներգրավում էր ուսանողներին նվագախմբային հնարավորությունների ոլորտ, ուշադրություն էր հրավիրում երաժշտական ժամանակի ընկալմանը և հնչյունային տարածության արդիական կազմակերպմանը: Անդրադառնալով Տերտերյանի ութ սիմֆոնիաներին՝ հեղինակը նրանց առանձնացնում է ըստ նվագախմբային կազմի' վոկալի և գործիքայինի: Կոմպոզիտորը յուրօրինակ է մեկնաբանել նվագախմբի փողային գործիքների հնչերանգային առանձնահատկությունները: Հոդվածում բացահայտվում են նրա մի շարք նորարարական սկզբունքներ' մասնավորապես հնչողական կազմակերպման, գործիքային տեմբրերի ընտրության (եվրոպական, նաև ժողովրդական), հնչյունի փոփոխման տեխնիկական սարքավորումների (մագնիտոնոֆոնային ձայնագրության, սինթեզատոր, ուժեղարար) օգտագործման և ձևակառուցման բնագավառներում:
Հղումներ
Берко М. А., Консерватория имени Комитаса. Ер.: Айастан, 1973., - 138 с.
Բերկո Մ., Կոմիաասի անվան կոնսերվատորիա, Եր.: Հայաստան, 1973. 168 էջ
Будагян А. Г., Ереванская государственная консерватория им. Комитаса — 85. Ер.: Издательство ЕГК, 2008., - 208 с.
Sarkisyan, S. K., Armenian Music and Composers. Extracted from The New Grove Dictionary of Music & Musicians, London, 2001 — Yerevan, 2004. 138 p.
Саркисян С. К., Армянская музыка в контексте XX века. Исследование., М.: Композитор., 2002., 296с.
Тертерян P. А., Авет Тертерян. Беседы, исследования, высказывания. Ер.: Хорурдаин грох, 1989. - 244 с.