ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԱՒԱՆԴԱԿԱՆ ԿՐՕՆԱ-ԾԻՍԱԿԱՆ ԿՈՉՆԱԿՆԵՐԸ

Հեղինակներ

  • Զավէն Թորգոմի Կնեազեան

Բանալի բառեր-:

կոչնակ, ինքնահունչ, ժամահար, կրօնա-ծիսականգործիք, կոչնակահարութիւն, Երուսաղէմ, Քէսապ, Գրիգոր Նարեկացի

Ամփոփում

Հայկական երաժշտական գործիքադարանի հետաքրքրական օրինակներէնեն կրօնածիսական ինքնահունչները*,որոնցմէ կոչնակները ընդգրկուած են Հայաստանեայց Առաքելական Եկեղեցւոյ զանազան արարողութիւններու մէջ, անբաժանելի մաս կազմելով եկեղեցական բազմադարայ ծիսակարգին: Կոչնակները երկար փայտէ տախտակներ կամ երկաթէ ձողերեն,անցեալին շատ տարածուած՝ներկայիս հազուագիւտ ,որ ձեռքի թակիչներով հարուածելով հաւատացեալները եկեղեցի կըկանչեն:

Հեղինակի կենսագրությունը

Զավէն Թորգոմի Կնեազեան

Երաժշտագետ,Բուենոս-Այրես,Արգենտինա 

ԴասատուՀայկական Մշակոյթի եւ Հայոց Պատմութեան՝ Սուրբ Գրիգոր Լուսաւորիչ Կրթական Հաստատութեան: Հիմնադիր եւ ղեկավար Հայկական «Մասիս» Պարախումբի: Անդամ Արգենտինայի Երաժշտագէտներու Միութեան:Հիմնական զբաղմունքը հայկական աւանդական երաժշտական գործիքներու մասին է:Հեղինակ է շարքմը գործիքագիտութան աշխատութիւններու՝«Հայկական կրօնա ծիսական երաժշտական գործիք՝քշոցը» Էջմիածին,Օգոստոս,2000թ.),«Սասունցի Դաւիթի «սազ»,«թարխանսազ» եւ«ջոջսազ» նուագարանները» (Բազմավէպ,Վենետիկ,2008թ.),«Հայկական աւանդական ձեռքի կոչնակները» (Բազմավէպ,Վենետիկ,2007թ.), «Հայկական աւանդական «շաւառ» աղեղնայինն ու ագարանիմասին»(Բազմավէպ,Վենետիկ,2009թ.),«Հայկական աւանդականան շարժ կոչնակները»(Բազմավէպ,Վենետիկ,2013թ.),«Միջնադարեան Հայաստանի «Դուինի ջութակ» նուագարանի մասին» (Հայկազեան Հայագիտական Հանդէս,Պէյրութ,2017թ.), Գրաբարի«յոբելեան փող», «աւագա փող»եւ «ազդարարութեան փող»նուագարաններու մ սին»(Հայկազեան Հայագիտական Հանդէս, Պէյրութ, 2018թ.), «Քարաշամբի գաւաթի շեփորներուն առեղծուածին բացայայտումը» (Հայկազեան Հայագիտական Հանդէս,Պէյրութ,2019թ.), «Հին Հայաստանի“փանդիռն/բամբիռն”նուագարանի մասին»(Հայկազեան Հայագիտական Հանդէս,Պէյրութ,2020թ.):

Հղումներ

Օրմանեան Մաղաքիա Արք.,Ծիսական բառարան,(արեւելահայերէնի վերածուած),Եր.,1992թ.:Ormanean Maghaqia Arq.,Tsisakanբbararan,(arewelahayereniveratsuats),Yer.,1992th.

Ներբեռնումներ

Հրատարակվել է

2021-09-20